- Home
- /
- Over zilver
- /
- Het leven van een accountmanager
Het leven van een accountmanager
Door oud vertegenwoordiger•geschreven op 22 februari 2020• Geen reacties
Inhoudsopgave
Twee leuke anekdotes van een accountmanager
Serviezen en bestekwinkels zijn leuke winkels om te bezoeken. Je kunt de klant goed adviseren met onder andere modellen, samenstellingen en aanbiedingen. Wat ik het meest probeerde om door middel van goede adviezen een goede vertrouwensbasis met de klant te bewerkstelligen. Ik heb mijn vak vele jaren met heel veel plezier uitgevoerd en ben inmiddels al weer vele jaren met pensioen maar heb nog steeds een 'hart' voor van Kempen & Begeer.Dit verhaal gaat over bestek van keltum en Gero
Ik was, toen ik deze klant in Utrecht bezocht Gero adviseur. Aan het eind van de middag bezocht ik deze klant en na een leuke Gero order te hebben genoteerd; vroeg ik hem waarom hij geen Keltum meer bestelde. Hij vertelde mij dat hij niet met de Keltum adviseur overweg kon en dat daardoor geen orders meer geplaatst werden, hetgeen ik al wist van de Keltum adviseur. Ondanks dat het al bijna sluitingstijd was bedacht ik hoe ik toch een Keltum order kon bewerkstelligen.:quality(80)/blog.zilver.nl/wp-content/uploads/2020/02/IMG_9087-600x450.jpg.jpeg)
Nog een leuke ervaring van een account manager
Na al een poosje meegelopen te hebben als accountmanager mocht ik inmiddels ook de grote accounts bedienen. Het betrof hier een firma met 7 zaken, die uitsluitend centraal inkocht, zowel cassettes en etuigoed, als taartvorkjes, theelepels, taartscheppen enzovoort. Op de najaarsbeurs in Utrecht, begin september, kreeg ik het voor elkaar om de klant op zijn kantooradres te bezoeken.De afspraak was op een vrijdagmiddag om 15 uur
Op de najaarsbeurs hadden we altijd voor de laatste maanden van het jaar zeer aantrekkelijke aanbiedingen in cassettes. Ik wist, vanuit het vak, dat deze mijnheer er een heel eigen filosofie op na hield. Dat bleek al snel uit de onderhandelingen, die volgde. Om 19.30 was de deal van ruimschoots een paar ton beklonken. Ik kreeg een compliment van de klant, omdat nog nooit iemand het gepresteerd had om hem op vrijdag tot zo laat te laten werken. Als beloning kreeg ik een mooie fles wijn voor mijn vrouw, vanwege de late thuiskomst.:quality(40)/blog.zilver.nl/wp-content/uploads/2020/02/Schermafbeelding-2020-02-22-om-14.48.46-800x569.png.png)